9 september 2011

Recykleedje.

Patronen en ik, het is een haat-liefde verhouding. Ze tekenen, knippen, spelden,... laat ons zeggen dat het mijn geduld danig op de proef stelt. Vandaar dat ik er meestal geen gebruik. Het resultaat daarvan is, logisch, dat er wel vaker dingen mislopen.

Maar ik wou een jurkje maken (het allereerste!) en dan is een patroon geen overbodige luxe. Maar toch deed ik het zonder. Ik tekende de bovenkant van een topje over en gokte er een onderkant bij, rechtstreeks op de stof. Gelukkig was ik wel slim genoeg om het niet meteen in één van mijn mooie stofjes te doen. Een proefkleedje gelijk ze zeggen. Laat ons zeggen dat het resultaat niet slecht is, maar volgende keer gebruik ik toch een patroontje, met een belegje en al want dat is erg mooi qua afwerking.



Het stofje vond ik een tijdje terug in de kringwinkel, het bewees ooit zijn nut als dekbedovertrek. Het was dus niet enkel de eerste keer dat ik een kleedje maakte, het was ook de eerste keer dat ik recykleerde. Twee keer een eerste keer in één keer... Best straf, als zeg ik het zelf.

1 opmerking: