12 augustus 2014

Brillen

Ik vond bij Veritas dit brillenstofje en zag er meteen een nieuw hemd in voor S. Het vorige is al lang te klein. Op de foto's zie je het slechts een beetje, maar hij draagt hetzelfde type bril. (Vader heeft niet graag dat zijn kinderen te herkenbaar op het internet worden 'gegooid', vandaar dat prachtige censuur-streepje).

Maar dus: een hemd! Ik wou er eigenlijk één maken met lange mouwen, maar daar had ik te weinig stof voor. Dus werden het korte mouwen. Ik maakte een 12 jaar (S is 11), zodat hij er nog even plezier van heeft. 

Ik stikte op het rugpand een biesje om het geheel wat te breken en vind het zelf een leuk detail.  Daarnaast overwon ik mijn knoopsgatenstress, want vanaf een bepaalde leeftijd vind ik drukknopen wat kinderachtig.

En Meneertje S? Die was heel content en wou het meteen aandoen. Missie geslaagd!


Stof: Veritas
Patroon: Ottobre 6/2011

1 opmerking:

  1. Dat treft!! Ik maakte in het zelfde stofje een rokje voor mijn dochtertje dat ik net postte onze blog van de creazusjes. Leuk stofke hé! Super mooi hemdje maakte je, prachtig! Groetjes creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen