15 augustus 2015

Uit de kast

En dan heb ik het niet over seksuele voorkeuren ;). Nee, het gaat wel degelijk over een jurk uit mijn kast. Een jurk waar een verhaaltje aan vasthangt. Een verhaaltje dat lang geleden begon, in 1984 om correct te zijn. Ok, nu ben ik aan het liegen want eigenlijk begon het al iets vroeger, maar om jullie niet te vervelen begin ik in '84. 

Dus...

Op een mooie dag in mei 1984 zeiden twee mensen 'Ja' tegen elkaar. Twee mensen waar ik enorm naar opkijk. Twee mensen die me enkele jaren later ter wereld zouden brengen. Mijn ouders dus :). Tien jaar later besloten ze een feestje te geven in hun schuur/tuin, een feestje dat zo'n succes was dat het elke 5 jaar werd herhaald. 

We nemen een sprong in de tijd. Augustus 2014, de vijfde editie van het schuurfeest (een kleine rekensom vertelt ons dat ze dus hun 30ste huwelijksverjaardag vierden). Voor deze gelegenheid wou ik een jurk maken.

De eisen:
- Fleurig
- Blote rug
- Veel zwier 


Fleurig: check!
 Ik hertekende het bovenstukje van de befaamde June uit LMV. Zette er een wijde rok aan (net geen cirkelrok, maar het scheelt niet veel) en stikte een stukske tulle aan de voering. De jurk werd afgewerkt met een lint in de taille en een grote strik op mijn gat. Voor dat laatste zal je me op mijn woord moeten geloven, want ik vergat het lint te dragen voor de foto's. De stof kocht ik vorige zomer in Amsterdam.


Blote rug: check!
Foto's van het feest kan ik jullie niet geven. Er zijn er veel getrokken, maar ofwel had ik een belachelijke outfit aan (denk aan tutu met leren vest) voor onze act ofwel staan er mensen op die het misschien niet zo leuk vinden om hier tentoongesteld te worden. Maar dat het plezant was, kan ik jullie verzekeren!


Veel zwier: check!
De foto's werden voor de gelegenheid getrokken op een regenachtige dag op het Conscienceplein :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten