16 maart 2012

#wijvenweek: dromendag.

Een dagje te laat, maar ik wil het wel nog hebben over dromen. Toekomstdromen om specifieker te zijn, want zo heb ik er wel een aantal.
Eigenlijk niets ongewoons, meer het typische huisje tuintje kindje-gedoe.

Ik ben er zeker van dat ik dit ook zal bereiken, maar op deze moment zit ik een beetje vast. De voorbije weken/maanden, zijn het lief en ik naar een aantal appartementjes gaan kijken en hebben we banken afgeschuimd, op zoek naar ons eigen nestje.

Maar de laatste tijd begin ik ook te twijfelen, niet omdat ik niet wil samenwonen (integendeel!) maar ik wil terug gaan studeren. Denk ik. Ik heb een aantal jaar in Gent gestudeerd, maar mijn studies niet afgemaakt. Twee jaar geleden heb ik besloten te stoppen en ben ik vrijwel meteen beginnen werken (ik vond een toffe job na twee dagen). Maar het is niet de droomjob. Ik droom van ofwel een eigen winkeltje ofwel werken met kindjes (lerares lagere school ofzo). Dat zou wel betekenen dat ik terug zou gaan studeren, bedrijfsbeheer kan in avondschool, maar ik denk dat het nog iets te vroeg is voor mij om al meteen iets op te starten. Een lerarenopleiding daarentegen zou dagonderwijs zijn en dus niet de combineren met een voltijdse job. 

In principe is dit geen probleem, maar dan wordt het financieel wel hard en kunnen we ons geen eigen huisje/appartementje kunnen veroorloven. Nog niet tenminste. Langs de andere kant is het wel nu de moment om terug te gaan studeren, ik heb nog met niets of niemand rekening te houden, geen kindjes (op) te voeden, geen huis af te betalen,... Er zijn mensen (zoals mijn moeke (mama)) die terug gaan studeren terwijl ze in volle verbouwingen zitten en drie kindjes rond hebben lopen en nog slagen ook. Maar laat ons eerlijk zijn, simpel is het ook niet.

Ik heb dus beslissingen te maken. Zucht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten